Mandat HMRC IBF NON ATTENDANCE

Mandat HMRC IBF NON ATTENDANCE

O Inland Border Facilities (IBF), karach Non-Attendance Penalty i jak Tirlex pomaga przewoźnikom

Po Brexicie część odpraw i kontroli celnych przeniesiono do Inland Border Facilities (IBF). Jeśli po zeskanowaniu GMR system GVMS wyświetla komunikat o obowiązku stawienia się w IBF, a kierowca/przewoźnik tego nie zrobi, HM Revenue & Customs może nałożyć cywilną karę Non‑Attendance Penalty. Kwoty zaczynają się od 2 500 GBP, a w razie wielu naruszeń mogą być naliczane wielokrotnie.

Skąd biorą się te kary i wezwania po kilku miesiącach? HMRC rejestruje status GMR i logi GVMS; po analizie danych wysyła ostrzeżenia lub wezwania do zapłaty. To kary administracyjno‑cywilne nakładane przez HMRC.

Najczęstsze przyczyny:

• brak stawiennictwa w wyznaczonym IBF po otrzymaniu instrukcji GVMS;

• nieprawidłowy lub niepełny GMR (np. brak powiązanych MRN przy tranzycie);

• zignorowanie komunikatu „Check if you need to report for an inspection” i kontynuowanie jazdy;

• rozbieżności między danymi w GMR a dokumentami ładunku (CMR, faktura, MRN).

Czy można się odwołać? Tak. Dostępny jest wewnętrzny przegląd (review) przez innego urzędnika HMRC oraz odwołanie do First‑tier Tribunal . Terminowość jest kluczowa (co do zasady 30 dni). Argumenty obrony często obejmują reasonable excuse, błędną kwalifikację naruszenia lub nieprawidłowości w logach GVMS.

Czas i dokumenty decydują o wyniku: zabezpiecz GMR, historię komunikatów GVMS, telematykę i dyspozycje dla kierowcy, potwierdzenia prób stawiennictwa, korespondencję z agencją celną/HMRC. Im szybciej się z nami skontaktujesz, tym lepiej.

Tirlex pomaga w sprawach Non‑Attendance Penalty i innych sankcji związanych z IBF: analizujemy dokumenty, przygotowujemy odpowiedź do HMRC, wnioski o review oraz odwołania do trybunału. Dążymy do redukcji lub uchylenia kary i ograniczenia ryzyka kolejnych sankcji.

IBF HMRC NON ATTENDANCE mandat

Szukaj